Příběh z praxe

ALBA: Nový branding tradiční české firmy jako součást příprav na zahraniční expanzi

Česká rodinná firma s dlouholetou tradicí vývoje a výroby špičkového kancelářského sezení. Se třemi vlastními výrobními závody a více než stovkou zaměstnanců je významným hráčem na českém a slovenském nábytkářském trhu.

Situace před naším vstupem

ALBA si během své téměř 30leté historie vybudovala silnou pozici na českém i slovenském trhu výrobců kancelářských křesel a židlí a její ambicí je rozšířit postupně své působení i do další evropských zemí. S tímto ambiciózním cílem však vyvstala potřeba zřetelného zásahu do stávajícího firemního brandingu – logo ani firemní komunikace již dávno neodpovídaly potřebám firmy ani současnému oborovému standardu.

Naše řešení a postup

V první fázi jsme realizovali u klienta workshop, jehož cílem bylo zmapovat hodnotové základy firmy, abychom ji lépe poznali a porozuměli jejím potřebám. Workshop nám přinesl detailní přehled o tom, jaká je ALBA firma, jak funguje a kde se vidí v dalších letech. Jedním ze závěrů bylo, že její obchodní ambice přesahují hranice ČR a SR.

Z workshopu jsme vytěžili také maximum informací o konkrétních preferencích a požadavcích na logo a jeho aplikaci v praxi – zejména na obalové materiály produktů, ale také na ostatní marketingové komunikáty určené k obchodní a marketingové komunikaci na tuzemském i mezinárodním trhu.

Následně jsme na základě podrobné analýzy log konkurenčních firem vytvořili tři vlastní návrhy. Při jejich tvorbě jsme se soustředili na ukotvení log v konkrétních výstupech – klient tedy obdržel naše návrhy i ve formě detailně promyšlených a propracovaných maket umístění log na svých reálných produktech.

Výsledek a přínos pro klienta

Výsledkem první fáze naší spolupráce byl kompletně nový branding ALBA, resp. ALBA SEATING s novým moderním logem a vizuálním jazykem všech marketingových materiálů včetně přípravy podkladů pro další marketingové a obchodní nástroje jako firemní prezentace, produktové obalové materiály a další.

V dalších fázích spolupráce jsme pokračovali v přípravě produktového katalogu určeného pro zahraniční trh a pracovali na návrhu, vývoji a obsahu webové prezentace.