Byznys koučink

Každé podnikání potřebuje hlavu i srdce

Lídr, nebo manažer? Kdo je víc? Je pro úspěch firmy důležitější šéf, který perfektně řídí projekty a deleguje úkoly, nebo ten, jenž určuje směr firmy, dokáže rozpoznat příležitosti a motivovat tým? Odpověď vás možná překvapí. K úspěšnému byznysu a nadšení lidí jsou nezbytné obě role.

Číst »
Expanze

5 kroků k úspěšné inovaci ve výrobních firmách

Inovace je slovo, který je již řadu let skloňováno ve všech pádech napříč mnoha obory. Proč je tak důležité neusnout na vavřínech a nebát se zavádět ve firmě novoty? Jednoduše proto, že firma, která neinovuje, se dříve nebo později začne potýkat s nižší ziskovostí, neporoste, ztratí krok konkurencí, a i v očích zákazníků bude působit zastarale.

Číst »
Byznys koučink

Darujte příležitost k profesnímu i osobnímu rozvoji

Překvapte letos skutečně originálním dárkem, který obdarovaného posune vpřed. Věnujte svým klíčovým manažerům, významným zaměstnancům, oblíbeným kolegům nebo blízkým přátelům poukaz na hodiny byznys koučinku. Umožněte jim dále se profesně i osobně rozvíjet a dosáhnout v životě i zaměstnání větší spokojenosti, vyššího sebevědomí a dlouhodobého úspěchu.

Číst »
Lidské zdroje

7 rad, jak nepřijít o nejlepší zaměstnance

Následky dlouhodobě nízké nezaměstnanosti a prohlubujícího se nedostatku kvalifikovaných lidí na pracovním trhu začíná v současné době pociťovat čím dál více firem. Tento trend nezměnila ani koronavirová krize a najít nové …

Číst »
Lidské zdroje

Jak zkrotit bouři v týmu (3. díl)

Většina účastníků našich workshopů přiznává, že se jejich týmy nacházejí na rozhraní fází bouření a normování. Pro každého manažera to je náročné období, které vyžaduje jeho plné nasazení. Zároveň je poměrně neefektivní, protože se příliš mnoho energie pracovníků upíná směrem k problémům místo na zákazníky a spotřebitele.

Číst »
Lidské zdroje

Jak vést tým, abyste z něj dostali to nejlepší (1. díl)

Úspěch firmy stojí především na lidech, kteří v ní pracují. Fungující a spokojený tým je snem každého manažera. Tento sen se však často může v praxi zdát nedosažitelný. Pochopte, jak váš pracovní kolektiv funguje, jak se vytváří vztahy mezi členy týmu a jak lidi správně manažersky vést, a dosáhněte kýžených výsledků.

Číst »
Lidské zdroje

Změna zevnitř nebo zvenku? Konzultační firma nebo sami?

Svět se mění. Majitelé a manažeři si uvědomují, že je potřeba dělat věci jinak. Takovou situaci všichni známe. Dosud jsme si vždycky pomohli sami, teď ale nevíme, co s tím, jak na to. Vlastně to ve firmě nikdo neumí. Chce to získat nové dovednosti. Může jít třeba o výkon aktivní prodejní práce, nebo využívání aplikace typu CRM. Ale je to spojeno s řadou obav. Vnímají to všichni? Jak je možné si určité dovednosti osvojit, jde to vůbec? Máme dost ochoty, vůle se něco nového naučit?

Číst »
Lidské zdroje

Když řízení prostřednictvím úkolů nestačí (1. díl)

Samozřejmě existují firmy, ve kterých technika řízení pomocí úkolů funguje. Vyžaduje však aktivní přístup ze strany vedení a je závislá na výběru vhodných spolupracovníků. Často však manažeři narážejí na limity této metody a neuspějí. Třeba protože lidé nemají podmínky pro plnění zadaných úkolů nebo zadání není jasné.

Číst »
Management a strategie

Bez firemních hodnot se nikam neposunete (5. díl)

Práce se na vás hrne a obchodních příležitostí je dost. Mohli byste toho zvládnout více, třeba i růst. Nemáte ale dostatek lidí a nové se vám nedaří získat. Na vaše výzvy ani inzeráty není dostatečná odezva. Vaše nejlepší pracovníky oslovuje konkurence a vy víte, že si nemůžete dovolit ztratit ty nejlepší, jejichž cena na trhu roste, a to i pro vás.

Číst »
Lidské zdroje

Jak budovat maximálně výkonný tým (4. díl)

Typickým projevem nefungujícího týmu může být nízká aktivita lidí, jejich neochota sdílet zkušenosti a spolupracovat na plnění úkolů. Problémem je především nefungující komunikace a skryté i otevřené konflikty. Místo toho, aby lidé společně čelili problémům, ztrácejí energii v boji s kolegy nebo tím, co nemohou ovlivnit.

Číst »
Lidské zdroje

K čemu je nespokojenému byznys koučink

Přemýšleli jste při své nespokojenosti o tom, že byste mohli využít službu byznys kouče? Tušíte, že byste pro změnu, kterou si přejete uskutečnit a která se dotýká lidí kolem vás, která může výrazně ovlivnit chod vaší firmy, potřebovali podporu? Někoho, kdo už něčím takovým prošel, kdo vám nabídne pohled zvenčí, kdo rozumí vašim obavám? Nevíte ale, jak to může fungovat, to si jako budeme jenom povídat?

Číst »
Produktový marketing

To nejdůležitější z produktového managementu: Disciplína

Tou asi největší chybou, když jde o produkty, je dojem mnoha podnikatelů, že “čím více, tím lépe”. Tedy že velkou šíří nabídky automaticky zvyšují šanci na úspěšný prodej. Protože je tato představa velmi rozšířená a setkávám se s ním prakticky denně, zaslouží si hlubší rozbor.

Číst »
Lidské zdroje

Seminář “Motivace jednotlivce a  týmu”

Co dnes lidi pohání k vyššímu výkonu? Jak ovlivnit nadšení, chuť do práce, do změn? A co dělat ve chvíli, kdy nemám sílu pokračovat?
Pojďte se setkat s dalšími manažery, kteří mají stejné otázky, a společně získejte řadu nápadů, jak motivovat pracovní kolektiv na našem úspěšném semináři “Motivace jednotlivce, týmu i sebe sama”.

Číst »
Management a strategie

9 triků, které z vás udělají mistra prezentací

Prezentace před početným publikem patří do výbavy každého manažera, obchodníka a marketéra zvlášť. I ostřílení profíci, kteří v osobním kontaktu srší sebedůvěrou, se při pohledu na stohlavý dav před nimi často pěkně orosí. Pojďme se podívat na několik triků, které vám pomohou zvládnout tuhle pernou chvíli se ctí.

Číst »
Management a strategie

8 signálů, že váš marketing nefunguje dobře

Když máte pocit, že něco s vaším marketingem není v pořádku, nelze si tenhle dojem potvrdit jen pohledem do čísel prodeje. I tak je ale poměrně jednoduché si to ověřit. Stačí zkontrolovat několik základních věcí.

Číst »
Expanze

Proč síť externích prodejců často nefunguje?

Partnerský prodej či prodej skrz obchodní kanál je velmi efektivní způsob, jak dostat své produkty na trh. A dost často také jediný možný, pokud nechcete trávit roky budováním vlastního řetězce prodejců a prodejen. Jenže řídit vlastního obchodníka a pomáhat v práci externímu prodejci je naprosto jiný sport.

Číst »
Management a strategie

Marketing a obchod: spojenci nebo soupeři?

Jedna z oblíbených byznysových anekdot praví, že obchod ve firmě peníze vydělává, zatímco marketing je utrácí. Je to však jediný možný pohled na jejich vztah, který bychom jako manažeři měli akceptovat?

Číst »
Lidské zdroje

Řídit hned a nečekat na výsledky

To, co teď čtete, se týká nás všech. Všech, kteří si přejeme něco změnit. Smyslem následujícího textu je vyjádřit určitý pohled na možnost překonání zásadního problému změny ve firmě. Ukázat jeden z možných postupů realizace.

Číst »
Lidské zdroje

Jak přizpůsobit styl vedení konkrétnímu týmu (2. díl)

V minulém článku  jste se dozvěděli, že jedinec i týmy mají vysledovatelné fáze svého vývoje, které je nutné definovat pro správné vedení a efektivní fungování týmu. Popsali jsme, jak týmy navést k uvědomění si své situace, pojmenování fáze, ve které se nachází, a k dosažení shody a souladu v tom, kam se chtějí posunout.

Číst »
Management a strategie

Vtipe vylez aneb žerty stranou

Každého autora, ať už jde o spisovatele či tvůrce marketingového textu, občas napadne okořenit své dílo malým žertem. Narážkou, vtípkem, odkazem, zkrátka zkusit trošku čtenáře rozesmát.

Číst »
Management a strategie

Kde brát inspiraci v marketingu

Pracovat a tvořit bez inspirace neuměli ani ti největší malířští mistři. Tak proč byste se měli o to pokoušet vy? Kde hledat inspiraci a jak se vůbec inspirovat v marketingu je dnešní téma.

Číst »
Expanze

Jste pod tlakem velkých prodejců? Zkuste si najít svou niku!

Niky jsou obecně velmi dobrou strategií menších konkurentů na trhu, kde dominují velcí hráči. Proto jsme se na tuto problematiku zaměřili, když nás počátkem léta společnost Kobe pozvala přednášet na setkání se svými partnery a prodejci – většinou menšími IT firmami.

Číst »
Expanze

Jak zatočit korporátní tanker smykem

Nepodaří se každý den nachytat korporaci v nedbalkách, jako se to povedlo O2 vůči svým konkurentům ve čtvrtek 11. dubna 2013. Dramatické snížení ceny volání překvapilo nejen zákazníky, ale i Vodafone, který na ně zareagoval naprostým chaosem. T-Mobile následoval den poté.

Číst »
Expanze

Tři pravidla pro úspěšný rozjezd prodeje

Každý jsme čas od času zákazníkem – někdy spokojeným, jindy nespokojeným a jindy zas marně hledajícím ten správný chytrý telefon nebo dovolenou. To je okamžik, kdy je správné se zamyslet a hledat špatné i dobré návyky a postupy při marketingu a prodeji.

Číst »
Management a strategie

Kouzlo křepčícího Korejce

Když někdo dokáže dosáhnout 1 miliardu shlédnutí svého videa na YouTube, musí za tím být nejen příslovečné stěstí, ale také hodně profesionality a velká dávka marketingu. Co vše nechybělo Gangnam Stylu, aby se mohl stát nejsledovanějším online videem všech dob?

Číst »
Management a strategie

Marketingové předsevzetí: Přestat lhát

Měli bychom si dávat nějaká novoroční předsevzetí. Je dobré si vymínit, že se v něčem konkrétním zlepším. Takže za marketingová a “kreativní” oddělení mnoha firem a agentur bych doporučil toto: V ROCE 2012 PŘESTAŇTE LHÁT.

Číst »
Expanze

Steve Jobs a marketing

Život a úspěch Steva Jobse dokumentuje dvě pravdy: Nemusíte mít marketingové vzdělání a přesto můžete dělat úžasný marketing. A úžasný marketing nemusí vůbec znamenat to, co se dočtete v marketingových knihách.

Číst »
Expanze

Jak vyskočit z kolotoče slev

Problém cenového podbízení jsme už řešili na tomto blogu několikrát – ostatně je to věc, se kterou se u klientů setkávám poměrně často. Jak tedy z toho ven?

Číst »
Expanze

Jak správně namixovat marketingový mix… v baru!

Trochu netradiční a poněkud delší příspěvek, který se týká podstatné komponenty marketingové práce, jsme zařadili přímo do portfolia našich činností. Pokud se chcete dozvědět, jak zvládnout marketingový mix doslova v barovém prostředí, směle do čtení.

Číst »
Produktový marketing

Hodnota produktu je proměnlivá veličina

V předchozím článku o hodnotové nabídce jsem se zabýval tím, jak je hodnota v mysli zákazníka konstruována. Dnes se zmíním o tom, že hodnota není zdaleka statická veličina a že existuje mnoho vlivů, které se na ní podepisují.

Číst »
Management a strategie

Kam se to díváte?

Tváře na billboardech nás provázejí doslova na každém kroku. Podívejte se na čtyři příklady toho, jak s nimi pracovat a naopak, kterým postupům se rozhodně vyhnout. A také na to, kam se vlastně mají dívat!

Číst »
Produktový marketing

Podle čeho se zákazník rozhoduje?

Myslíte si, že se zákazník rozhoduje jen podle ceny? Nebo že hledá nejlepší poměr cena/výkon? Všechno špatně. Klíčem k pochopení nákupního chování je totiž magické spojení „hodnotová nabídka“.

Číst »
Produktový marketing

Dvakrát o segmentaci

Segmentování kupujících – tedy snaha o maximalizaci výnosů z dlouhodobé klientely a přilákání nových, často „marginálních“ zákazníků – je marketingová strategie, u níž opatrnosti není nikdy nazbyt.

Číst »
Produktový marketing

Trable s názvy v IKEA

Zasmějete se názvům nábytku v IKEA, jako je Kula, Hovet nebo zásuvka Koppla? Možná jste se nezamysleli nad tím, proč to IKEA vlastně dělá. My jsme o tom přemýšleli.

Číst »
Expanze

Jak pojmenovat firmu II.

Dostali jsme několik dotazů na téma pojmenování firmy, které měly jedno společné: jak moc je vlastně důležité dodržovat pravidla, která jsme se pokusili analyzovat v posledních příspěvcích na blogu?

Číst »
Expanze

Jak pojmenovat firmu

Jednou z poměrně unikátních marketingových aktivit je rozhodnutí, jak nejlépe pojmenovat svou firmu. Máte-li ambice svůj byznys dostat mezi top hráče na světovém trhu, je dobré se poučit právě z jejich názvů.

Číst »
Management a strategie

Novoroční příspěvek – Jak jsem se naučil mít krizi rád

Současné ekonomické trable dělají vrásky na čelech politiků, kteří mohou méně rozhazovat naše peníze, odborářů, jejichž ekonomické teorie už definitivně postrádají logiku, a také řady běžných lidí. Paradoxně v marketingu jsou velmi ozdravným mechanizmem.

Číst »
Management a strategie

Proč outsourcovaný marketing?

Dostáváme se k prvnímu blogovému tématu, které jde přímo na dřeň našeho byznysu. Proč si myslíme, že má smysl outsourcovat marketingové služby ve firmě externímu partnerovi a jaké výhody z toho klientovi plynou.

Číst »
Expanze

Virál není o penězích, ale o nápadu

Vypadá to na první pohled velmi lákavě – s malou investicí připravíte nějaký pěkný virální kousek a sami vaši zákazníci jej budou distribuovat. Ušetříte spousty peněz za média a byznys se bude pěkně točit. Jenže tak snadné to s virální kampaní vážně není.

Číst »
Management a strategie

Placená média na internetu? Ale jdětě!

Dnes jsem poslouchal docela zajímavou debatu na BBC, která se celá točila kolem možnosti, že by čtenáři na internetu museli za zprávy v onlinových magazínech a novinách platit. Argumenty byly poměrně jasné – inzerce už není to, co bývala a přeci jen poslat reportéra s fotografem do Ugandy něco stojí. Jenže tak jednoznačná situace rozhodně není.

Číst »
Expanze

Nahlédnutí do guerillového marketingu

Často dostáváme otázky na téma guerilla marketingu – jak to vlastně funguje a jestli to není celé tak trochu nelegální, když to má takový podezřelý název. Pojďme se podívat na pár základních principů, jejichž dodržování je právě klíčem ke guerillovému úspěchu.

Číst »
Expanze

O důležitosti komunikačního mixu

Sledovat postoje a nabídku konkurence se vždy vyplatí, o tom není sporu. Každý podnikatel by měl mít perfektně zmapováno, co se děje kolem něj, větší firmy by k takovému účelu měly mít vyhrazené speciální pracovníky. Ale o tom dnes nechci psát. Chci upozornit na jednu vějičku, kterou jsem našel právě u konkurenční firmy.

Číst »
Produktový marketing

Být trendy neznamená být úspěšný

Na internetu na nás neustále útočí nové trendy: blogy, komunity, komerční profily, videoreklama, Facebook. Nicméně idea „mají to všichni – musím to mít také“ není zrovna na místě. Klienti se občas naprosto bezhlavě honí za tím, co je in, aniž by přemýšleli nad tím, zda jejich produkt či služba, je opravdu to pravé ořechové pro tento druh reklamy.

Číst »
Management a strategie

Děláme to pro louskáčky?

Mám rád tátu reklamy Davida Ogilvyho, protože si ve svých knížkách nebere servítky. Jedním z jeho klíčových hesel je „děláme to pro byznys“. Protože v jakékoliv činnosti týkající se reklamy by měl být byznys až na prvním místě, dávno před krásou, originalitou a vznosnými idejemi.

Číst »
Expanze

Největší chyba marketingového specialisty

Jaká je nejčastější chyba, které se dopouštějí lidé na všech fázích marketingové struktury? Než začnete přemýšlet o přestřelení budgetu, marketingových aktivitách „jen tak“ bez jasného důvodu nebo dokonce skončíte u zbytečného sexu v reklamě, zadržte!

Číst »